mercredi 10 janvier 2018

Mrs James - 49 and Market DT

Bonjour à toutes,

Aujourd'hui je suis sur le blog de 49 and Market avec une nouvelle page réalisée avec la collection Rusty Autumn. J'ai choisi de travailler avec un photomontage inspiré par La Reproduction Interdite de René Magritte.

Hello Sweeties

Today I'm up on 49 and Market blog with a new layout featuring the Rusty Autumn collection. I chose to work with a photomontage I've made inspired by Not to Be Reproduced by René Magritte.


J'ai embossé deux images de tampons avec deux pour dres à embosser. Puis, j'ai protégé le fond avec du gesso transparent.

I embossed two stamp images with two embossing powders. Next, I primed the background with clear Gesso. 

J'ai mélangé ensemble de la poudre de texture et de la peinture acrylique or. J'ai utilisé la pâte obtenue avec un pochoir pour ajouter un motif.

I mixed together some texture powder and gold metallic paint. I used this paste to add a design with a stencil. 


Pendant que la pâte séchait, j'ai coloré des découpes de feuilles ainsi que des napperons. J'ai également coloré les chipboards avec des cires or.

While the paste was drying, I colored some die cut leaves as well as doilies. I also colored the chipboard with different gold waxes.


J'ai aussi coloré de la gaze. Avant de coller tous les emellissements, j'ai également ajouté des encres au fond.

I colored some cheesecloth. Before gluing all the embellishments, I also added some inks to the background.


Pour terminer la mise en page, j'ai ajouté des microbilles et des glass glitter.

To finish the layout I added some microbeads and glass glitter.


Matériels / Materials:

49 and Market products:

RA-86776 Rusty Autumn Collection - Blooming Autumn
Rusty Autumn
Blooming Autumn
AB-86721 6x6 Archival Board - Timeless (Black)
6x6 Archival Board
Timeless (Black)

SB-86066 Seaside Blooms - Sandcastle
Seaside Blooms - Sandcastle
BB-86202 Blossom Blends
Sandcastle
Blossom Blends
Sandcastle
PB-86653 Pascale's Form Stamp (3x4)
Pascale's Form
Stamp
PB-86660 Pascale's Writings Stamp (3x4)
Pascale's Writings
Stamp

Other products:
  • Starburst - Lindy's Stamp Gang (Gag me with a Spoon Gray, Frozen Jack Frost, Wild Honeysuckle Coral);
  • Moon Shadow - Lindy's Stamp Gang (Smoky Sapphire);
  • Embossing Powder - Lindy's Stamp Gang (Silver Moon Mistletoe, Oom Pah Pah Pink);
  • Stencil - Prima (Floral Petites);
  • Art Alchemy - Finnabair Prima (Metallic - Ancient Coin, Waxes - Rose Gold, Vintage Silk);
  • Art Ingredients - Finnabair Prima (Texture Powder, Glass Glitter - Gold Rush, Microbead - Bronze);
  • Art Basics - Finnabair Prima (Clear Gesso, 3D Gloss Gel, Soft Matte Gel).

1 commentaire:



Merci pour vos commentaires qui font chaud au coeur.
A très bientôt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...